Διατροφή και υγεία των ματιών – τα λιπαρά οξέα

Τα λιπαρά οξέα και η υγεία των ματιών

Αν καταναλώνετε σολομό, σκουμπρί, ρέγκα ή τόνο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, μειώνετε τον κίνδυνο εμφάνισης Ηλικιακής Εκφύλισης της Ωχράς κηλίδας (ΗΕΩ).

διατροφη ματιαΕρευνητές του Νοσοκομείου Brigham and Women και της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ ανάλυσαν τα δεδομένα παρακολούθησης 38.022 γυναίκες διάρκειας 10 ετών που τους καταχωρηθήκανε από το σύλλογο «Μελέτης της Υγείας των Γυναικών».

Μετά από προσαρμογές για παράγοντες όπως η ηλικία, διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν τις μεγαλύτερες ποσότητες DHA (ένα ωμέγα-3 λιπαρό οξύ που βρίσκεται στα ψάρια) είχαν 38% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης ΗΕΩ από εκείνες που κατανάλωναν χαμηλότερο ποσά DHA.

Κονσέρβες τόνου και σκούρο κρέας ψαριών ήταν τα κύρια είδη ψαρικών που συνεπάγονται χαμηλότερο κίνδυνο.

Επίσης, τα ωμέγα-6 λιπαρά οξέα όπως το λινελαϊκό οξύ και αραχιδονικό οξύ αξιολογήθηκαν. Υψηλότερη πρόσληψη λινολεϊκού οξέος, που βρίσκετε σε πολλά φρούτα και φυτικά έλαια όπως το καλαμποκέλαιο, συσχετίστηκε με υψηλότερο κίνδυνο της ΗΕΩ, αλλά όχι στατιστικά σημαντικό.

Η έκθεση της μελέτης αυτής δημοσιεύτηκε on line στα Archives of Ophthalmology στις 14 Μαρτιού 2011.

 

Posted in Άρθρα and tagged , , , .